Beste reiziger,

Vanaf 1 mei 2025 is Sunweb gestopt met het verkopen van cruisevakanties. We begrijpen goed dat dit bericht mogelijk vragen bij je oproept, vooral als je nog een cruise bij ons hebt geboekt. Wees gerust: jouw geboekte cruisevakantie blijft ongewijzigd doorgaan zoals gepland. Je kunt nog steeds rekenen op dezelfde service en ondersteuning die je van ons gewend bent, vanaf het moment van boeken tot en met jouw terugkomst.

Heb je vragen over je huidige boeking? In onderstaande FAQ vind je alle antwoorden op de meest gestelde vragen. Of stuur een mail naar cruise@sunweb.nl.

Uiteraard blijft Sunweb jouw vertrouwde partner voor ontspannen vakanties onder de zon en avontuurlijke wintersportvakanties. We verwelkomen je graag opnieuw op een van onze vele mooie bestemmingen.

Bekijk ons andere reisaanbod

Veelgestelde vragen

Ja, alle cruises die via Sunweb geboekt zijn, blijven gewoon doorgaan zoals gepland. Je kunt zonder zorgen vertrekken.

Jouw boeking blijft volledig geldig. Sunweb blijft verantwoordelijk voor jouw boeking en zorgt ervoor dat je onbezorgd van je cruise kunt genieten.

Nee, alle gemaakte afspraken en voorwaarden blijven hetzelfde zoals vastgelegd in je boekingsbevestiging.

Je kunt nog steeds bij onze klantenservice terecht of neem contact met ons op per e-mail: cruise@sunweb.nl. We blijven bereikbaar voor al je vragen tot na afloop van jouw cruisevakantie. Natuurlijk kun je ook alle reisinformatie terugvinden in Mijn Boeking.

Nee, dat is niet nodig. Je boeking is en blijft bevestigd. Sunweb zorgt voor de juiste overdracht van gegevens aan de rederij.

Ja, alle eerder doorgegeven speciale verzoeken blijven van kracht en worden aan de rederij doorgegeven zoals gepland.

Heb je de volledige reissom al voldaan? Dan hoef je geen verdere acties te ondernemen. Indien er nog een (deel van de) betaling moet worden voldaan, ontvang je hierover bericht. De betaling kun je voldoen via Mijn Boeking. Alle betalingen en afspraken zijn veilig. Je kunt je reis met een gerust hart afwachten.

Sunweb Cruises stopt, maar jouw geboekte cruise gaat gewoon door. Daarom gelden de normale annuleringsvoorwaarden zoals vermeld in je boekingsbevestiging. Er is dus geen grond voor kosteloze annulering.

Tijdens je cruise kun je altijd terecht bij het personeel aan boord van het cruiseschip. Voor vertrek blijven we beschikbaar voor ondersteuning via cruise@sunweb.nl.

Alle geboekte cruises gaan door zoals bevestigd. Je cruise volgend jaar blijft gewoon geldig.

Uiteraard! Sunweb blijft vakanties naar zon- en wintersportbestemmingen aanbieden. We verwelkomen je graag op een van onze andere reizen.

Ja, je kunt ook na afloop van je cruise nog contact opnemen met onze klantenservice via cruise@sunweb.nl voor vragen of ondersteuning. Eventuele klachten dienen binnen twee maanden na terugkomst te worden ingediend.

Actuele informatie over jouw geboekte cruise blijft beschikbaar via Mijn Boeking en via eventuele updates per e-mail.

Mocht er onverhoopt een wijziging of annulering door de rederij plaatsvinden, neemt Sunweb contact met je op en zorgen we voor een passende oplossing.

Ja, dat kan. Sunweb draagt jouw gegevens niet automatisch over aan de rederij, dus voor nieuwe reserveringen kun je direct contact opnemen met de betreffende rederij.

Nee, jouw reisverzekering blijft gewoon geldig zoals afgesproken. Mocht je hierover specifieke vragen hebben, neem dan contact op met je verzekeraar.